در رابطه با اضطراب امتحان باید نوع اضطراب بررسی شود، واقعی، اخلاقی و یا نوروتیک اضطراب واقعی در اثر عدم تسلط بر مطالب درسی حاصل می شود و اضطراب اخلاقی، نگرانی از عدم کسب نتیجه مورد انتظار خود یا والدین و یا معلم مربوطه است (ترس از دست دادن موقعیت و جایگاه خود) اضطراب نوروتیک که دلیل آشکاری برای نگرانی وجود ندارد و علائم اضطرابی دیده می شود که نتیجه آزمون را تحت تأثیر قرار می دهد. توصیف: مراجع کلاس اول متوسطه که هنگام پرسش شفاهی و امتحانات کتبی نشانه های اضطرابی (بدنی و روانی) را نشان می ...