هدف این مقاله،بررسی جایگاه مطالعه در کسب توانایی اطلاعاتی در میان نسل جوان است؛و توجه به اینکه تا چه اندازه می توان این مهارت را بوسیله آثار تخیلی چه از طریق کتاب و چه از طریق وسایل الکترونیکی افزایش داد.گرچه توجهی به ماهیت اصلی مهارتهای سوادآموزی شده است اما آثار اندکی در خصوص بررسی نقش آثار تخیلی در ارتقاء افراد با سواد اطلاعاتی وجود دارد.مدت مدیدی است که آثار تخیلی نقش مهمی در کسب مهارتهای مطالعه ایفا نموده است.ولی در این میان به نقش کمکی این نوع آثار در رشد قوه تخیل،د ...