یکی از روش های آنالیز و طراحی سازه ها این است که مقدار بار به عنوان پارامتر نامعین و تصادفی در نظر گرفته شود، نظیر مواقعی که زلزله یا وزش باد و یا موج دریا به عنوان منبع ایجاد این بار می باشند. در این حالت تئوری ارتعاشات تصادفی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این تحقیق یک روش اصلاح شده برای طراحی میراگر خطی تحریک شده توسط ارتعاش تصادفی ارائه و مورد بررسی قرار میگیرد. ابتدا معادلات تحلیلی برای موج اتفاقی استخراج شده و با مشخص شدن تغییرات جا به جایی و یا شتاب پاسخ ها با در نظر گرفتن کارایی مور ...