پژوهش حاضر، با هدف ارزشیابی اثربخشی برنامه اوقات فراغت دانشآموزان دختر اجراء گردیده است. روش اصلی، ارزشیابی با استفاده از طرح آزمایش شبه پانل است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر مقاطع تحصیلی ابتدائی (سوم تا پنجم) و راهنمائی و متوسطه شرکت کننده در برنامه اوقات فراغت تابستان 1387 در استان خراسان شمالی است. حجم نمونه 583 نفر است. دادههای بدست آمده از اجرای پرسشنامه با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و تحت آزمون معناداری ویلکاکسون مورد تحلیل قرار گرفته است. یافتهها نشان ...